تعویض روغن گیربکس مورانو

تماس با کارشناس

مجموعه فیکس تکنیک با دارا بودن دستگاه تعویض روغن گیربکس اتوماتیک تمامی خودروهای اتوماتیک را به صورت کاملا حرفه ای انجام می دهد.تعویض روغن گیربکس مورانو با استفاده از روغن مرغوب نیز در این مجموعه پدیراست.

تعویض روغن گیربکس مورانو با دستگاه در تهران

تعویض روغن گیربکس مورانو

تعویض روغن گیربکس مورانو یکی از نکات مهمی است که هر راننده باید به آن توجه داشته باشد.روغن گیربکس خودرو انواع مختلفی دارد و نمونه های تقلبی آن در بازار بسیار زیاد است و در هنگام خریداری باید بسیار به آن توجه داشته باشید تا از زدن خسارت های سنگین به گیربکس خودرو جلوگیری کنید.مجموعه فیکس تکنیک با دارا بودن تکنسیسن های مجرب و تجربه کافی بهترین روغن های گیربکس را برای انواع خودرو های اتوماتیک فراهم می کند.علاوه بر آن این مجموعه از دستگاه مخصوص برای تعویض روغن گیربکس اتوماتیک نیز استفاده می کند.

تعویض روغن گیربکس به صورت دستی بهتر است با دستگاه ؟

یکی از سوال های که برای کسانی که از گیربکس های اتوماتیک استفاده می کنند این است که روغن گیربکس اتوماتیک را با دستگاه تعوض گردد بهتر است یا به صورت دستی ؟ باید گفت در روش تعویض روغن گیربکس با دستگاه تمامی روغن گیربکس در مدارهای گیربکس حتی توربین تخلیه می شود و روغن داخل گیربکس تماما نو می شود.

در صورت تخلیه دستی از طریق پیچ تخلیه تنها نیمی از روغن گیربکس تخلیه می شود و در هنگام اضافه کردن روغن جدید با روغن کثیف داخل گیربکس ترکیب شده و کیفیت خود را از دست می دهد.تعویض روغن گیربکس مورانو با دستگاه در مجموعه فیکس تکنیک با استفاده از روغن باکیفیت و مرغوب انجام می پذیرد.

تعویض روغن گیربکس مورانو با دستگاه
تعویض روغن گیربکس مورانو با دستگاه

زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک

زمان تعویض روغن گیربکس مورانو برای کسانی که بیشتر در داخل شهر حرکت می کنند بین 30 تا 40 هزار کیلومتر است و کسانی که بیشتر مسافت های برون شهری دارند باید 40 تا 50 هزار کیلومتر روغن خود را تعویض کنند.اگر روغن خود را به صورت دستی تعویض می کنید باید خیلی سریع تر این کار انجام دهید تا از صدمه دیدن به خود گیربکس جلوگیری کنید.

مزایای تعویض روغن گیربکس مورانو

تعویض روغن گیربکس مورانو با دستگاه دارای مزیت ها و زیادی است که باید به آن توجه داشته باشد که چند مورد از آن به صورت زیر می باشد…

  • تعویض روغن گیربکس به صورت کامل
  • تمیز شدن کلیه مدارهای گیربکس
  • نرم تر شدن تعویض دنده
  • کاهش مصرف سوخت
  • دیرتر خراب شدن گیربکس

نحوه چک کردن روغن گیربکس اتوماتیک

برای چک کردن روغن گیربکس اتوماتیک,خودروها به دو دسته تشکیل شده اند,خودروهایی که برای چک کردن روغن گیربکس از گیج استفاده نموده اند که با استفاده از یک دستمال سفید کمی از روغن را بر روی دستمال ریخته و قهوه ای تیره یا سیاه شدن پارچه به منزله از دست دادن کیفیت روغن می باشد و روغن گیربکس خواص روانکاری خود را از دست داد است.

گیربکس هایی که گیج ندارند برای چک کردن روغن گیربکس باید به تعمیرگاه مراجعه کنید و از طریق باز کردن پیج تخلیه یا فول گیربکس آن رابررسی کنید.مجموعه فیکس تکنیک چک کردن روغن گیربکس اتوماتیک را به صورت رایگان برای شما انجام می دهد.

تعویض روغن گیربکس مورانو با دستگاه
تعویض روغن گیربکس مورانو با دستگاه

روغن گیربکس چه خصوصیاتی باید داشته باشد ؟

ویسکوزیته یا گرانروی پایین

روغن گیربکس اتوماتیک بر خلاف روغن دنده دستی، رقیق است و غلظت زیادی ندارد؛ به عبارت دیگر گرانروی یا ویسکوزیته این روغن پایین‌تر است. این مورد یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های روغن گیربکس اتومات است که باعث می‌شود قدرت به خوبی به کلاچ منتقل شود.

مقاومت نسبت به گرما

یکی دیگر از ویژگی‌های روغن گیربکس اتوماتیک خنک‌کنندگی است. عملکرد این روغن در سیستم گیربکس اتومات شبیه مایع خنک‌کننده در سیستم رادیاتور خودرو است که با انتقال گرما، مانع داغ شدن دنده‌ها می‌شود. نقطه جوش روغن گیربکس اتومات نسبت به گیربکس دستی پایین‌تر است که با افزودن مکمل‌ افزایش می‌یابد.

آب‌گریزی

روغن گیربکس باید آب‌گریز باشد و قابلیت جدا شدن از آب را داشته باشد تا در صورت نفوذ آب یا رطوبت به مخزن، از تشکیل امولسیون‌های مضر برای سیستم جلوگیری شود.

پایداری در برابر خوردگی و ساییدگی

روغن گیربکس اتوماتیک در برابر خوردگی قطعات مقاومت بالایی دارد. گیربکس‌ها از قطعات فولادی، چدنی، آلومینیومی، مسی، برنزی و… ساخته شده‌اند. روغنی که در سیستم گیربکس استفاده می‌شود، باید در برابر سایش و خوردگی انواع فلز مقاومت داشته باشد.

تعویض روغن گیربکس مورانو
تعویض روغن گیربکس مورانو با دستگاه

مشخصات خودرو نیسان مورانو

تاکنون سه نسل از نیسان مورانو وارد بازار شده که از نسل اول آن، در سال ۲۰۰۲ در نمایشگاه بین‌المللی خودروی نیویورک پرده‌برداری شد. موتور ۳۵۰۰ سی‌سی خورجینی ۶ سیلندر این خودرو ۲۵۶ تا ۲۶۰ اسب‌بخار قدرت دارد که در نمونه‌های دیگر نیسان مثل آلتیما و ماکسیما هم مورد استفاده قرار گرفته است. این مدل مورانو که در حالت استاندارد خودروی محورجلوست و این گزینه می‌تواند با انتخاب خریدار خودروی دو دیفرانسیل شود، یکی از بزرگ‌ترین خودروهایی است که جعبه‌دنده‌ متغیر پیوسته دارد.

مجموعه کامل کیسه هوا، اتاقک کاملاً فولادی، و طراحی مقاوم بخش جلویی این خودرو امنیت کاملی را برای بخش داخلی نیسان مورانو فراهم می‌کند، و در عین حال، ترمزهای ABS، توزیع نیروی ترمز الکترونیک، و ترمز کمکی هم از دیگر جنبه‌های مکانیکی برای امنیت مورانو به حساب می‌آیند. در سال ۲۰۰۶، نیسان مورانو را با چراغ‌عقب‌ها و راهنمای LED، صفحه‌نمایشی با رنگ‌های استاندارد، دوربین پشتیبان، جی‌پی‌اس و روکش‌های چرمی صندلی‌ به‌روز کرد.

تعویض روغن گیربکس مورانو با دستگاه
تعویض روغن گیربکس مورانو با دستگاه

چرا فیکس تکنیک ؟

فیکس تکنیک مرکز تعمیرگاهی تخصصی خودرو های لوکس خارجی در تهران،با به کارگیری پرسنل ماهر و کارآزموده در تعمیر خودرو های خارجی،توانسته جایگاه درخور و مورد اطمینانی کسب نماید.

ارسال دیدگاه