تعویض روغن گیربکس اتوماتیک

تماس با کارشناس

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک با دستگاه در مجموعه فیکس تکنیک به صورت تمام اتوماتیک و استقاده از روغن های مرغوب و با کیفبت در حال انجام است.ما در فبکس تکنیک بهترین ها را برای شما میخواهبم.

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک با دستگاه

نحوه تعویض روغن گیربکس اتوماتیک با دستگاه

  • ابتدا شلنگ های رفت و برگشت را به خودرو متصل می کنیم.
  • دستگاه را روشن کرده و خودرو را در حالت p گذاشته و روشن می نماییم.
  • اگر روغن گیربکس خنک است کمی میگذاریم خودرو روشن بماند.
  • از داخل دستگاه خودرو را انتخاب کرده و حجم مصرفی روغن مورد نیاز را وارد دستگاه می کنیم.
  • دکمه تعویض اتوماتیک را زده و منتظر می مانیم که دستگاه به ما اعلام کار را گزارش دهد.

زمان تعویض روغن گیربکس

موقعی که شما روغن گیربکس را با دستگاه تعویض میکنید نیاز است که هر 50000 هزار کیلومتر دوباره روغن را تعویض نمایید در صورتی که با پیچ کارتل را باز کرده و حداقل نیمی از روغن گیربکس تعویض میشود و اصلا هم پیشنهاد نمی شود روغن را 20000 هزار کیلومتر تعویض نمایید.

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک

یکی از موارد مهم در تعویض روغن گیربکس اتوماتیک استفاده از دستگاه تعویض روغن گیربکس به صورت اتوماتیک است و مجموعه فیکس تکنیک با دارا بودن دستگاه تمام اتوماتیک اماده ارائه خدمات به شما می باشد.در تعویض روغن گیربکس حتما از روغن با کیفبت استفاده کنید که باعث پیشگیری از خرابی گیربکس شما شود.

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک با دستگاه

انواع جعبه دنده اتوماتیک

جعبه‌دنده نیمه‌خودکار

در این نوع گیربکس‌ها از یک سیستم گیربکس و کلاچ معمولی استفاده می‌شود با این تفاوت که از یک سری سنسورها، راه‌اندازها و عملگرها استفاده می‌کند. امروزه به دلیل معایب زیاد این نوع گیربکس‌ها کمتر از آن‌ها استفاده می‌شود.

جعبه‌دنده‌های متغیر پیوسته (CVT)

در این نوع گیربکس‌ها به‌جای سیستم سنتی دنده‌ها از دو پولی و یک تسمهٔ زنجیری استفاده می‌شود که باعث ایجاد نسبت دنده‌های بی‌نهایت می‌شود که در نتیجه باعث حذف شدن زمان مکث بین دنده‌ها و بازده حداکثر می‌شود.

جعبه‌دنده‌های با کلاچ دوبل (DCT)

در این نوع گیربکس‌ها مبدل گشتاور حذف شده و به‌جای آن از دو شفت و کلاچ جداگانه استفاده می‌شود که یکی برای دنده‌های زوج و یکی برای دنده‌های فرد به‌کار می‌رود.

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک
تعویض روغن گیربکس اتوماتیک

مزیت های دستگاه تعویض روغن اتوماتیک

یکی از مزیت های مهم در تعویض روغن گیربکس اتوماتیک با دستگاه این است که در هنگام تعویض کلیه روغن داخل گیربکس تعوض می شود و مدارهای داخل گیربکس نیز تمیز می شود.روغن به صورت کاملا نو در داخل گیربکس قرار میگیرد و مدت زمان بیشری نیز میتوانید با روغن جدید نیز رانندگی کرد.

نگاهی کلی در مورد خودرو های گیربکس اتوماتیک

جعبه‌دنده‌های خودکار پس از جعبه‌دنده‌های مکانیکی و در جهت رفع مشکلات آن‌ها طراحی شدند. یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های جعبه‌دنده‌های خودکار این است که به‌طور خودکار دنده‌ها را تعویض می‌نماید و وظایف راننده را کاهش می‌دهد. در نتیجه راننده مجبور نخواهد بود در تعویض دنده‌ها مهارت خاص رانندگی را دارا باشد و تناسب با مقاومت مسیر که بستگی به وزن، سرعت و موقعیت خودرو دارد به‌طور خودکار در مواقع لزوم تعویض دنده‌ها انجام می‌گردد.

در جعبه‌دنده‌های معمولی بر اثر سرعت بیش از حد معمول یا عدم هماهنگی بین سرعت چرخ‌دنده‌ها، هنگام درگیر شدن توسط یک راننده غیر ماهر باعث فرسایش سریع قطعات خواهد گردید در صورتی که در جعبه‌دنده‌های خودکار راننده به یک اهرم تغییر وضعیت دنده‌ها و پدال گاز احتیاج دارد. مانند فشار دادن به پدال گاز در جعبه‌دندهٔ خودکار، تعویض دنده‌ها به‌طور خودکار انجام می‌گردد.

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک
تعویض روغن گیربکس اتوماتیک

چرا با دستگاه تعویض روغن انجام دهیم ؟

یکی از سوال هایی که خیلی ها برایشان پیش می آید این است که روغن گیربکس اتوماتیک را با دستگاه تعویض کنیم یا پیچ کارتل را باز کنیم و روغن تخلیه شود باید گفت در تعویض روغن گیربکس با استفاده از باز کردن پیچ کارتل حجمی از روغن کثیف در داخل توربین و گیربکس باقی می ماند و به صورت کامل تخلیه نمی شود و در هنگام ریختن روغن جدید داخل گیربکس با هم ترکیب می شود و روغن از کیفیت نامطلوبی برخوردار می شود.

چه روغنی را داخل گیربکس بریزیم مناسب تر است ؟

در تعویض روغن گیربکس اتوماتیک باید به این نکته اشاره کرد که تمام روغن های گیربکس اتوماتیک مانند یک دیگر نیست و هر نوع جعبه دنده ای باید از روغن خاص خود استفاده شود چون روغن بر اساس نوع گیربکس و حرارت آن ساخته میشود و در دما های بالای خودرو باعث از دادن خاصیت خود می شود.توجه داشته باشید که حتما در هنگام تعویض روغن گیربکس بهتر است از تجربه فردی که به آن مراجعه کردید استفاده کنید.

ایراد های ناشی از کثیف بودن روغن گیربکس

یکی از ایراهای مهمی که از کثیفی روغن گیربکس در خودروها رخ میدهد موقعی که شما دنده را در حالت D یا R قرار می دهید با ضربه ای در داخل کابین خودرو مواجه میشوید که این ایراد از ساعتی گیربکس یا شیر برقی خودرو است که موقعی روغن گیربکس کثیف یا نامطلوب است باعث جابه جا نشدن سوپاپ های داخل ساعتی گیربکس شده و مجرای روغن برای درگیر شدن خودرو باز نمی شود و باعث ضربه زدن گیربکس میشود.

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک
تعویض روغن گیربکس اتوماتیک

چرا فیکس تکنیک ؟

فیکس تکنیک مرکز تعمیرگاهی تخصصی خودرو های لوکس خارجی در تهران،با به کارگیری پرسنل ماهر و کارآزموده در تعمیر خودرو های خارجی،توانسته جایگاه درخور و مورد اطمینانی کسب نماید.

ارسال دیدگاه