تعمیر گیربکس اتوماتیک

تماس با کارشناس

آیا به دنبال بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک در تهران هستید؟ فیکس تکنیک با استفاده از نیرو های متخصص و تجربه طولانی مدت در تعمیر خودرو های لوکس خارجی در کنار شماست تا بدون دغدغه مشکلات خودرویی خود را حل نمایید.پس اگر نیاز به تعمیر گیربکس اتوماتیک خود دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا هماهنگی های لازم با شما انجام شود.

تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران

نگاهی کلی به گیربکس خودرو

ما در این مقاله میخواهیم به اطلاعاتی درباره اینکه گیربکس چیست؟کار گیربکس چیست ؟انواع گیربکس های موجود در خودرو ها،علل مختلف خرابی گیربکس،بهترین مرکز تعمیر گیربکس اتوماتیک،علت مهم بودن معاینه دوره ای خودرو،اینکه اگر گیربکس شما خراب باشد و به آن توجه نکنید چه پیامدی به دنبال دارد و هزینه تعمیر گیربکس را با شما به اشتراک بگذاریم.

تعمیر گیربکس اتوماتیک
تعمیر گیربکس اتوماتیک

خب در اولین قدم شما باید بدانید گیربکس چیست ؟

جَعبه‌دَنده یا گیِربُکس (به انگلیسی:Gearbox) ماشینی شامل یک منبع نیرو و یک سامانه انتقال قدرت است که کاربرد خاصی از توان را فراهم می‌آورند.لغت‌نامهٔ مریام وبستر انتقال را به این صورت تعریف می‌نماید:مجموعه‌ای از قطعاتی که شامل دنده‌های تغییر سرعت و میل‌کاردان‌هایی است که توسط آن‌ها توان را از موتور به یک محور تحت بار منتقل می‌شود.انتقال اغلب به گیربکس که از دنده‌ها و سلسله‌ای از دنده‌ها برای فراهم‌آوری تبدیل سرعت و دور موتور از یک منبع چرخان به دستگاهی دیگر استفاده می‌کند اشاره دارد.گاها ممکن است در کنار جعبه دنده اصلی جعبه دنده کمکی به صورت سری با آن بسته شده باشد.

انواع گیربکس موجود

  • مکانیکی ( دستی )
  • اتوماتیک ( جعبه دنده خودکار )

گیربکس اتوماتیک چیست؟

جعبه‌ دنده‌های اتوماتیک پس از جعبه‌دنده‌های مکانیکی و در جهت رفع مشکلات آن‌ها طراحی شدند.یکی از بزرگترین مزیت‌های جعبه‌دنده‌های اتوماتیک این است که به‌طور خودکار دنده‌ها را تعویض می‌نماید و وظایف راننده را کاهش می‌دهد.در نتیجه راننده مجبور نخواهد بود در تعویض دنده‌ها مهارت خاص رانندگی را دارا باشد.

متناسب با مقاومت مسیر که بستگی به وزن،سرعت و موقعیت خودرو دارد به‌طور خودکار در مواقع لزوم تعویض دنده‌ها انجام می‌گردد.در جعبه‌دنده‌های معمولی بر اثر سرعت از حد معمول یا عدم ایجاد هماهنگی بین سرعت چرخ‌دنده‌ها،هنگام درگیر شدن توسط یک راننده غیر ماهر باعث فرسایش سریع قطعات خواهد گردید

در صورتی که در جعبه دنده‌های خودکار راننده به یک اهرم تغییر وضعیت دنده‌ها و پدال گاز احتیاج دارد.مانند فشار دادن به پدال گاز در جعبه‌دنده خودکار تعویض دنده‌ها به‌طور خودکار انجام می‌گردد.

تعمیر گیربکس اتوماتیک با 1 سال ضمانت بی قید و شرط
تعمیر گیربکس اتوماتیک

انواع گیربکس اتوماتیک

_گیربکس‌های متغیر پیوسته(CVT)

_گیربکس‌های با کلاچ دوبل(DCT)

_گیربکس‌های تعویض مستقیم(DST )

مقایسه انواع گیربکس اتوماتیک

در گیربکس های متغیر پیوسته سیستم سنتی دنده‌ها از دو پولی و یک تسمه زنجیری استفاده می‌شود که باعث ایجاد نسبت دنده‌های بی‌نهایت می‌شود که در نتیجه باعث حذف شدن زمان مکث بین دنده‌ها و بازده حداکثر می‌شود.

در گیربکس کلاچ دوبل مبدل گشتاور حذف شده و به‌جای آن از دو شفت و کلاچ جداگانه استفاده می‌شود که یکی برای دنده‌های زوج و یکی برای دنده‌های فرد بکار می‌رود.

و در گیربکس تعویض مستقیم که به آن تیپ ترونیک میگوییم گیربکس مانند یک گیربکس اتوماتیک سنتی عمل می کند و دنده ها را بر اساس سرعت موتور،سرعت خودرو و شرایط رانندگی به طور یکپارچه تعویض می کند.

واحد کنترل الکترونیکی گیربکس تمامی تغییرات دنده را انجام می دهد و عملکرد روان و کارآمد را تضمین می کند.

تعمیر گیربکس اتوماتیک با 1 سال ضمانت بی قید و شرط
تعمیر گیربکس اتوماتیک

تعمیر گیربکس اتوماتیک

تجربه ثابت کرده است که خرابی در سیستم انتقال قدرت خودرو ( گیربکس ) معمولا در طول زمان و به مرور اتفاق می افتد،پس بهتر است به محض دیدن نشانه هایی از خرابی گیربکس اتوماتیک سریعا به تعمیر گیربکس مراجعه کرده تا از ایجاد هزینه های بیشتر جلوگیری شود.فیکس تکنیک تعمیرات تخصصی گیربکس اتوماتیک را با 1 سال ضمانت بی قید و شرط انجام می دهد.

برای مراقبت از گیربکس چه اقداماتی میتوانید انجام دهید؟

1_از تعویض حالت گیربکس ( R, N, D) در زمان حرکت خودداری کنید.عمل مکانیکی تعویض حالتهای مختلف گیربکس اتوماتیک،با کمک تعدادی کلاچ و نوار قرارگرفته درون گیربکس صورت می‌گیرد.این کلاچ‌ها و نوارها دارای موادی هستند که با ایجاد اصطکاک،عمل تعویض حالت دنده را میسر می‌سازند.

2_در حالت خلاص رانندگی نکنید.خلاص کردن گیربکس اتوماتیک روی سراشیبی باعث کاهش مصرف سوخت خودروی شما نخواهد شد.

3_هرگز به بهانه شتاب اولیه بیشتر،در زمان گاز دادن حالت (Drive) را انتخاب نکنید.

4_قبل از توقف کامل خودرو،حالت پارک را درگیر نکنید.اکثر خودروهای گیربکس اتوماتیک جدید به شما اجازه انتخاب وضعیت پارک را در حال حرکت نمی‌دهند.

و در آخر سرویس‌های دوره ای گیربکس اتوماتیک خودرو خود را فراموش نکنید.

تعمیر گیربکس اتوماتیک با 1 سال ضمانت بی قید و شرط
تعمیر گیربکس اتوماتیک

علائم خرابی گیربکس اتوماتیک

تجربه ثابت کرده است که خرابی در سیستم انتقال قدرت خودرو ( گیربکس ) معمولا در طول زمان و به مرور اتفاق می افتد،پس بهتر است به محض دیدن نشانه هایی از خرابی گیربکس ی تعمیر گیربکس اتوماتیک سریعا به تعمیرگاه مراجعه کرده تا از ایجاد هزینه های بیشتر جلوگیری شود.در ادامه چند نمونه از علائم خرابی گیربکس اتوماتیک را معرفی می کنیم.

  • ضربه و تقه در هنگام تعویض دنده
  • تاخیر در زمان تعویض دنده
  • لرزش زیاد خودرو
  • زوزه کشیدن گیربکس
  • خوردن گاز هرز
  • روغن ریزی گیربکس خودرو
  • تقه زدن گیربکس

دلایل خراب شدن گیربکس اتوماتیک

خرابی در سیستم های الکتریکی و الکترونیکی

با توجه به اینکه گیربکس های اتوماتیک از سیستم های الکترونیکی پیشرفته برای هماهنگی قطعات مختلف استفاده می کند،هر گونه نقص در این سیستم ها میتواند موجب ایجاد مشکل در گیربکس اتوماتیک شما شود.

عدم توجه به سرویس های دوره ای

سرویس دوره ای مرتب خودرو باعث جلوگیری از ایجاد مشکلات اساسی در سیستم انتقال قدرت خودرو شما خواهد شد.با توجه به وجود دمای زیاد در گیربکس ماشین،عدم وجود روغن با کیفیت و به اندازه می تواند باعث ایجاد مشکلات زیادی در سیستم شود.پس سعی کنید سرویس خودرو خود را در مراکز معتبر و به صورت مرتب انجام دهید.

تعمیر گیربکس اتوماتیک
تعمیر گیربکس اتوماتیک

بهترین مرکز تعمیر گیربکس کجاست ؟

بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک باید از تجهیزات و دانش و امکانات روز در تعمیرگاه خود استفاده کند.این باعث می‌شود که سرعت کار بسیار بیشتر شود و در عین حال،با استفاده از تجهیزات مناسب،به قطعات و بخش‌های مختلف گیربکس آسیب وارد نشود.پس باید در انتخاب مرکز تعمیر خودرو خارجی خود دقت و حساسیت لازم را بخرج دهید.

تعمیر گیربکس اتوماتیک

پس اگر به دنبال پیدا کردن تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران هستید و تخصص و تجربه کاری اولیت اصلی شماست،مجموعه فیکس تکنیک در کنار شماست تا خدمات خودرویی شما را با بهترین کیفیت انجام دهد.ما در فیکس تکنیک با حضور نیرو های با تجربه و کار آزموده و تلفیق تجربه و تخصص خدمات خودرو را برای ی تعمیر گیربکس اتوماتیک ارائه می کنیم.تعمیرات تخصصی خودرو های لوکس خارجی تخصص ماست.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک

با توجه به مشکلات متفاوتی که ممکن است برای گیربکس اتوماتیک خودرو شما پیش آمده باشد،به طور کلی نمیتوان عدد دقیقی برای برآورد هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک ارائه کرد.همچنین این موضوع به فاکتور های مختلفی مثل زمان مورد نیاز برای تعمیر خودرو،میزان قطعات مصرفی یا تعمیری و دیگر موارد بستگی دارد.اما این موضوع را در نظر داشته باشید که هر چقدر سریع تر نسبت به رفع مشکل ماشین خود اقدام کنید در هزینه های شما صرفه جویی بیشتری خواهد شد.مجموعه فیکس تکنیک تعمیر گیربکس اتوماتیک در کنار شماست‌ 🙂

تعمیر گیربکس اتوماتیک
تعمیر گیربکس اتوماتیک

چرا فیکس تکنیک ؟

فیکس تکنیک مرکز تعمیرگاهی تخصصی خودرو های لوکس خارجی در تهران،با به کارگیری پرسنل ماهر و کارآزموده در تعمیر خودرو های خارجی،توانسته جایگاه درخور و مورد اطمینانی کسب نماید.

ارسال دیدگاه