تعمیر گیربکس پرشیا

تماس با کارشناس

از مجموعه خدمات تخصصی که در فیکس تکنیک در حال انجام است می توان به تعمیر گیربکس پرشیا اشاره کرد. این مجموعه تعمیرگاهی تخصصی در تلاش است که با بهترین کیفیت و با استفاده از نیرو های متخصص خدمات این خودرو را انجام می دهد.

تعمیر گیربکس پرشیا در تهران

نگاهی کلی به خودرو پرشیا

پژو پارس یا پژو پرشیا خودرویی از خودروساز ایرانی، ایران خودرو است که بر پایه خودروهایی از پژو طراحی شده‌است. این خودرو یک فیس‌لیفت از پژو ۴۰۵ است که طراحی آن همانند پژو ۴۰۶ و پژو ۶۰۵ است.

نداشتن ایمنی باعث شده‌است در سال‌های اخیر تولید آن به ایران محدود شود. یکی از مهم‌ترین نقص‌ها و خطرهایی که پژو پارس دارد و می‌تواند رانندگان را تحت خطر جانی قرار دهد، این است که در هنگام تصادف، میل فرمان و پدال‌ها به درون اتاق وارد می‌شوند که همه سرنشینان را با خطر جدی روبرو می‌سازد. همچنین بخش‌های بالایی بدنه نیز از استحکام و مقاومت برخوردار نیستند و ممکن است در هنگام واژگونی به سرنشینان آسیب بزند. عدم انجام تست معتبر بر روی خودرو باعث شده‌است ایمنی احتمالی آن صفر ستاره از ۵ تخمین زده شود.

تعمیر گیربکس پرشیا
تعمیر گیربکس پرشیا

پیشرانهٔ موتور پژو پارس معمولی همان XU7JP پژو-سیتروئن است که در اروپا LFZ و در ایران ال۳ (به انگلیسی: L3) خوانده می‌شود. ال۳ یک پیشرانهٔ ۴ سیلندر خطی به حجم ۱٫۸ لیتر با تنفس طبیعی (به انگلیسی: naturally-aspirated (به اختصار N/A)) و سوخت رسانی تزریقی (به انگلیسی: fuel injection) است که دارای میل سوپاپ تکی از بالا (به انگلیسی: SOHC) و ۸ سوپاپ و حداکثر توان ۹۶ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۵۳ نیوتن/متر در ۳۰۵۰ دور در دقیقه است. 

این پیشرانه توسط یک رایانهٔ ساژم مدل اس‌ال۹۶ (به انگلیسی: SAGEM SL96) (در مدل‌های قدیمی) کاربری و هدایت می‌شود. این پیشرانه پیش از پارس، توسط پژو-سیتروئن در پژو ۳۰۶ ۱٫۸آی ۸ سوپاپ، سیتروئن زانتیا ۱٫۸آی ۸ سوپاپ (که در ایران عرضه نشد) و سیتروئن سارا ۱٫۸آی ۸ سوپاپ بکار برده شده بود.

این پیشرانه به همراه مبدل کاتالیزور اصلی دارای سطح استاندارد یورو۲ (به لاتین: Euro II) است. از دیگر موارد قابل ذکر: طراحی قدیمی بدنه مربوط به دهه ۹۰ میلادی که البته با وجود گذشت ۲۰ سال همچنان زیبا بنظر می‌رسد، موتور قدیمی با مصرف بالا و عملکرد بد ترمزها در سرعتهای بالا است. اطلاعات فنی این خوردرو: حداکثر توان ۱۰۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۵۳ نیوتن متر.ایران خودرو این پیشرانه را ابتدا برای پارس عرضه نمود و کمی بعد از آن در سمند و پژو ۴۰۵ جی‌ال‌ایکس انژکتوری نیز استفاده کرد.

تعمیر گیربکس پرشیا
تعمیر گیربکس پرشیا

علائم خرابی گیربکس خودرو پرشیا

تجربه ثابت کرده است که خرابی در سیستم انتقال قدرت خودرو ( گیربکس ) معمولا در طول زمان و به مرور اتفاق می افتد، پس بهتر است به محض دیدن نشانه هایی از خرابی گیربکس پرشیا سریعا به تعمیرگاه مراجعه کرده تا از ایجاد هزینه های بیشتر جلوگیری شود. در ادامه چند نمونه از علائم خرابی گیربکس پرشیا را معرفی می کنیم.

  • ضربه و تقه در هنگام تعویض دنده
  • تاخیر در زمان تعویض دنده
  • لرزش زیاد خودرو
  • زوزه کشیدن گیربکس
  • خوردن گاز هرز
  • روغن ریزی گیربکس خودرو
  • تقه زدن گیربکس

تعمیر گیربکس پرشیا

مجموعه تعمیرگاه تخصصی فیکس تکنیک با تجربه ای طولانی مدت در تعمیر خودروهای لوکس خارجی و بهره گیری از نیرو های متخصص و همچنین استفاده از لوازم جانبی اصلی در کنار شماست تا بدون داشتن کوچکترین دغدغه ای مشکلات خودرویی شما را حل نماید. پس اگر نیاز به تعمیر گیربکس پرشیا در تهران دارید، کافی است با کارشناسان فیکس تکنیک تماس بگیرید تا هماهنگی های لازم با شما انجام شود. تعمیر گیربکس پرشیا تخصص ماست 🙂

تعمیر گیربکس پرشیا
تعمیر گیربکس پرشیا

دلایل خراب شدن گیربکس ام جی 550

خرابی در سیستم های الکتریکی و الکترونیکی

با توجه به اینکه گیربکس های اتوماتیک ( At ) از سیستم های الکترونیکی پیشرفته برای هماهنگی قطعات مختلف استفاده می کند، هر گونه نقص در این سیستم ها میتواند موجود ایجاد مشکل در گیربکس پرشیا شما شود.

عدم توجه به سرویس های دوره ای

سرویس دوره ای مرتب خودرو باعث جلوگیری از ایجاد مشکلات اساسی در سیستم انتقال قدرت خودرو شما خواهد شد. با توجه به وجود دمای زیاد در گیربکس ماشین، عدم وجود روغن با کیفیت و به اندازه می تواند باعث ایجاد مشکلات زیادی در سیستم شود. پس سعی کنید سرویس خودرو خود را در مراکز معتبر و به صورت مرتب انجام دهید.

استفاده ناصحیح و تعویض حالت دنده نابجا

یکی از دلایل مهم خرابی گیربکس های اتوماتیک تعویض استفاده از ناصحیح از حالت های دنده است. برای مثال رانندگی کردن در حالت خلاص، استفاده از حالت پارک قبل از توقف کامل خودرو، استفاده از حالت drive در زمان گاز دادن و همچنین تعویض حالت دنده در زمان حرکت میتواند مشکلات زیادی را برای گیربکس خودرو شما ایجاد کند.

استفاده از لوازم یدکی غیر اصلی

بازار لوازم یدکی در ایران با توجه به تحریم های موجود و حضور واسطه های زیاد در آن، با حجم زیادی از قطعات غیر اصلی و بی کیفیت روبرو است که استفاده از این قطعات می تواند صدمات جبران ناپذیری به خودرو شما وارد کند. پس سعی کنید خدمات خودرویی خود را به مراکز معتبر بسپارید.تعمیر گیربکس پرشیا در مجموعه فیکس تکنیک با قطعات اصلی و با کیفیت انجام میشود.

تعمیر گیربکس پرشیا
تعمیر گیربکس پرشیا

هزینه تعمیر گیربکس پرشیا

با توجه به مشکلات متفاوتی که ممکن است برای گیربکس خودرو پرشیا شما پیش آمده باشد، به طور کلی نمیتوان عدد دقیقی برای برآورد هزینه تعمیر گیربکس پرشیا ارائه کرد. همچنین این موضوع به فاکتور های مختلفی مثل زمان مورد نیاز برای تعمیر خودرو، میزان قطعات مصرفی یا تعمیری و دیگر موارد بستگی دارد. اما این موضوع را در نظر داشته باشید که هر چقدر سریع تر نسبت به رفع مشکل ماشین خود اقدام کنید در هزینه های شما صرفه جویی بیشتری خواهد شد.

چرا فیکس تکنیک ؟

فیکس تکنیک مرکز تعمیرگاهی تخصصی خودرو های لوکس خارجی در تهران،با به کارگیری پرسنل ماهر و کارآزموده در تعمیر خودرو های خارجی،توانسته جایگاه درخور و مورد اطمینانی کسب نماید.

ارسال دیدگاه