تعویض روغن گیربکس اسپورتیج

تماس با کارشناس

مجموعه فیکس تکنیک با دارا بودن دستگاه تعویض روغن گیربکس اتوماتیک تمامی خودروهای اتوماتیک را به صورت کاملا حرفه ای انجام می دهد.تعویض روغن گیربکس اسپورتیج با استفاده از روغن مرغوب نیز در این مجموعه پدیراست.

تعویض روغن گیربکس اسپورتیج با دستگاه در تهران

تعویض روغن گیربکس اسپورتیج

تعویض روغن گیربکس اسپورتیج یکی از نکات مهمی است که هر راننده باید به آن توجه داشته باشد.روغن گیربکس خودرو انواع مختلفی دارد و نمونه های تقلبی آن در بازار بسیار زیاد است و در هنگام خریداری باید بسیار به آن توجه داشته باشید تا از زدن خسارت های سنگین به گیربکس خودرو جلوگیری کنید.مجموعه فیکس تکنیک با دارا بودن تکنسیسن های مجرب و تجربه کافی بهترین روغن های گیربکس را برای انواع خودرو های اتوماتیک فراهم می کند.علاوه بر آن این مجموعه از دستگاه مخصوص برای تعویض روغن گیربکس اتوماتیک نیز استفاده می کند.

تعویض روغن گیربکس به صورت دستی بهتر است با دستگاه ؟

یکی از سوال های که برای کسانی که از گیربکس های اتوماتیک استفاده می کنند این است که روغن گیربکس اتوماتیک را با دستگاه تعوض گردد بهتر است یا به صورت دستی ؟ باید گفت در روش تعویض روغن گیربکس با دستگاه تمامی روغن گیربکس در مدارهای گیربکس حتی توربین تخلیه می شود و روغن داخل گیربکس تماما نو می شود.

در صورت تخلیه دستی از طریق پیچ تخلیه تنها نیمی از روغن گیربکس تخلیه می شود و در هنگام اضافه کردن روغن جدید با روغن کثیف داخل گیربکس ترکیب شده و کیفیت خود را از دست می دهد.تعویض روغن گیربکس اسپورتیج با دستگاه در مجموعه فیکس تکنیک با استفاده از روغن باکیفیت و مرغوب انجام می پذیرد.

تعویض روغن گیربکس اسپورتیج با دستگاه
تعویض روغن گیربکس اسپورتیج با دستگاه

زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک

زمان تعویض روغن گیربکس اسپورتیج برای کسانی که بیشتر در داخل شهر حرکت می کنند بین 30 تا 40 هزار کیلومتر است و کسانی که بیشتر مسافت های برون شهری دارند باید 40 تا 50 هزار کیلومتر روغن خود را تعویض کنند.اگر روغن خود را به صورت دستی تعویض می کنید باید خیلی سریع تر این کار انجام دهید تا از صدمه دیدن به خود گیربکس جلوگیری کنید.

مزایای تعویض روغن گیربکس اسپورتیج

تعویض روغن گیربکس اسپورتیج با دستگاه دارای مزیت ها و زیادی است که باید به آن توجه داشته باشد که چند مورد از آن به صورت زیر می باشد…

  • تعویض روغن گیربکس به صورت کامل
  • تمیز شدن کلیه مدارهای گیربکس
  • نرم تر شدن تعویض دنده
  • کاهش مصرف سوخت
  • دیرتر خراب شدن گیربکس

نحوه چک کردن روغن گیربکس اتوماتیک

برای چک کردن روغن گیربکس اتوماتیک,خودروها به دو دسته تشکیل شده اند,خودروهایی که برای چک کردن روغن گیربکس از گیج استفاده نموده اند که با استفاده از یک دستمال سفید کمی از روغن را بر روی دستمال ریخته و قهوه ای تیره یا سیاه شدن پارچه به منزله از دست دادن کیفیت روغن می باشد و روغن گیربکس خواص روانکاری خود را از دست داد است.

گیربکس هایی که گیج ندارند برای چک کردن روغن گیربکس باید به تعمیرگاه مراجعه کنید و از طریق باز کردن پیج تخلیه یا فول گیربکس آن رابررسی کنید.مجموعه فیکس تکنیک چک کردن روغن گیربکس اتوماتیک را به صورت رایگان برای شما انجام می دهد.

تعویض روغن گیربکس اسپورتیج با دستگاه
تعویض روغن گیربکس اسپورتیج با دستگاه

روغن گیربکس چه خصوصیاتی باید داشته باشد ؟

ویسکوزیته یا گرانروی پایین

روغن گیربکس اتوماتیک بر خلاف روغن دنده دستی، رقیق است و غلظت زیادی ندارد؛ به عبارت دیگر گرانروی یا ویسکوزیته این روغن پایین‌تر است. این مورد یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های روغن گیربکس اتومات است که باعث می‌شود قدرت به خوبی به کلاچ منتقل شود.

مقاومت نسبت به گرما

یکی دیگر از ویژگی‌های روغن گیربکس اتوماتیک خنک‌کنندگی است. عملکرد این روغن در سیستم گیربکس اتومات شبیه مایع خنک‌کننده در سیستم رادیاتور خودرو است که با انتقال گرما، مانع داغ شدن دنده‌ها می‌شود. نقطه جوش روغن گیربکس اتومات نسبت به گیربکس دستی پایین‌تر است که با افزودن مکمل‌ افزایش می‌یابد.

آب‌گریزی

روغن گیربکس باید آب‌گریز باشد و قابلیت جدا شدن از آب را داشته باشد تا در صورت نفوذ آب یا رطوبت به مخزن، از تشکیل امولسیون‌های مضر برای سیستم جلوگیری شود.

پایداری در برابر خوردگی و ساییدگی

روغن گیربکس اتوماتیک در برابر خوردگی قطعات مقاومت بالایی دارد. گیربکس‌ها از قطعات فولادی، چدنی، آلومینیومی، مسی، برنزی و… ساخته شده‌اند. روغنی که در سیستم گیربکس استفاده می‌شود، باید در برابر سایش و خوردگی انواع فلز مقاومت داشته باشد.

تعویض روغن گیربکس اسپورتیج با دستگاه
تعویض روغن گیربکس اسپورتیج با دستگاه

امکانات خودرو رنو اسئورتیج

کیا سومین نسل از اسپورتیج را در سه سطح تریم LX ،EX و SX در بازارهای جهانی عرضه کرد. مدل LX آن با پیشرانه جدید ۲۴۰۰ سی‌سی ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ و جعبه‌دنده شش‌سرعته اتوماتیک، ۱۷۶ تا ۱۸۸ اسب‌بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید شد. این خودرو با ۹.۲ لیتر مصرف بنزین در سیکل ترکیبی و شتاب صفر تا صد ۱۰.۵ ثانیه، حداکثر سرعتی برابر با ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت را تجربه می‌کند.

این مدل هم به‌صورت دیفرانسیل‌جلو و هم دو دیفرانسیل عرضه شده و علاوه‌بر امکانات پایه، دارای آپشن‌هایی چون چراغ‌های جلو خودکار، گرم‌کن آینه بغل، استارت موتور از راه‌دور، چراغ‌راهنما روی آینه‌بغل، اسپویلر، دوربین عقب و سنسور پارک عقب است. مدل EX اسپورتیج تفاوتی به‌لحاظ مشخصات فنی با تیپ قبلی ندارد، ولی به امکانات آن اضافه شده و آپشن‌هایی چون استارت موتور از راه‌دور، سان‌روف، رهیاب با کنترل صوتی، سردکن صندلی جلو و … به‌صورت سفارشی به امکانات رفاهی آن افزوده می‌شود.

اما در مدل SX شرایط خیلی تغییر کرده است. این تیپ از یک پیشرانه با ظرفیت ۲۰۰۰ سی‌سی ۴ سیلندر خطی توربوشارژ و فناوری D-CVVT سود می‌برد که توانایی تولید ۲۶۰ اسب‌بخار قدرت و ۳۶۵ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. امکانات پایه و سفارشی این تیپ تقریباً مشابه همان موارد تیپ EX است. البته شرکت کیا در جولای ۲۰۱۲ میلادی نیز، نسخه لوکس‌تر اسپورتیج را با عنوان KX4 نیز عرضه کرد.

تعویض روغن گیربکس اسپورتیج با دستگاه
تعویض روغن گیربکس اسپورتیج با دستگاه

چرا فیکس تکنیک ؟

فیکس تکنیک مرکز تعمیرگاهی تخصصی خودرو های لوکس خارجی در تهران،با به کارگیری پرسنل ماهر و کارآزموده در تعمیر خودرو های خارجی،توانسته جایگاه درخور و مورد اطمینانی کسب نماید.

ارسال دیدگاه