تعمیر گیربکس هاوال

تماس با کارشناس

آیا به دنبال بهترین تعمیر گیربکس هاوال در تهران هستید؟فیکس تکنیک با استفاده از نیرو های متخصص و تجربه طولانی مدت در تعمیر خودرو های لوکس خارجی در کنار شماست تا بدون دغدغه مشکلات خودرویی خود را حل نمایید.پس اگر نیاز به تعمیر گیربکس خودرو هاوال خود دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا هماهنگی های لازم با شما انجام شود.

تعمیر گیربکس هاوال در تهران

3 کار مهم که نباید در مواقع رانندگی با گیربکس اتوماتیک انجام دهیم

1-خلاص کردن گیربکس در حین حرکت

این کار علاوه بر کاهش کنترل شما بر روی خودرو، باعث فشار مضاعف به شیر برقی های گیربکس خواهد شد. برای مثال جعبه دنده ی خودروی ۲۰۶ تیپ ۶ با کد AL4 که از ساده ترین گیربکس های اتوماتیک به شمار می رود، ۸ عدد شیر برقی دارد که ۲ تای آن در معرض خرابی است. قیمت هر عدد شیربرقی این خودرو حدود ۱۰۰ هزار تومان است. این عدد که بدون در نظر گرفتن اجرت تعویض این قطعه اعلام شده، برای جعبه دنده های به روزتر در خودرو های جدید چندین برابر خواهد بود.

2-تعویض حالت دنده در حین حرکت

در هر زمان که مجبور هستید به طور متوالی حرکت به عقب و جلو داشته باشید، همانند دور زدن در خیابان های کم عرضه یا پارک کردن در جای پارک کوچک، سعی کنید ابتدا کامل توقف کنید و بعد دنده را از حالت D به R یا برعکس تغییر وضعیت دهید. تغییر حالت دنده در بین حین حرکت به گیربک فشار وارد می کند. نکته: قرار دادن گیربکس از حالت D به حالت دستی ( تیپ ترونیک) یا مود های پیشفرض گیربکس مانند حالت اسپورت/برفی مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

3-خلاص کردن برای توقف های کوتاه سعی کنید در ترافیک و چراغ قرمز هایی که توقف خودرو کمتر از ۲ دقیقه است، گیربکس را خلاص نکنید. زمانی که گیربکس در حالت D قرار دارد و شما توقف می کنید، گیربکس در دنده ۱ می ماند و تنها درگیری موتور و گیربکس، جریان های گردابی روغن هیدرولیک داخل توربین است که به دلیل دور پایین موتور، بسیار ناچیز است. در صورتی که خلاص کردن گیربکس و قرار دادن دوباره‌ی آن در حالت D، مجموعه‌ی کلاچ ها، سوپاپ ها و شیر های برقی را درگیر می کند که استهلاک آن به مراتب بیشتر است.

تعمیر گیربکس هاوال
تعمیر گیربکس هاوال

هزینه تعمیر گیربکس هاوال

با توجه به مشکلات متفاوتی که ممکن است برای گیربکس هاوال شما پیش آمده باشد،به طور کلی نمیتوان عدد دقیقی برای برآورد هزینه تعمیر گیربکس هاوال ارائه کرد.همچنین این موضوع به فاکتور های مختلفی مثل زمان مورد نیاز برای تعمیر خودرو،میزان قطعات مصرفی یا تعمیری و دیگر موارد بستگی دارد.اما این موضوع را در نظر داشته باشید که هر چقدر سریع تر نسبت به رفع مشکل ماشین خود اقدام کنید در هزینه های شما صرفه جویی بیشتری خواهد شد.مجموعه فیکس تکنیک با تعمیر گیربکس هاوال در تهران در کنار شماست‌ 🙂

تعمیر موتور هاوال

موتور هاوال میتواند به دلایل مختلفی از جمله نشت روغن از موتور،یاتاقان زدن،ضعف در اویل پمپ و … دچار مشکل شود.برای تعمیر موتور هاوال بهتر است ابتدا تعمیرگاه هاوال با تجربه بالا را پیدا کنید.تعمیر گیربکس تخصصی فیکس تکنیک با استفاده از قطعات با کیفیت بالا و نیرو های متخصص خدمات خودرویی شما را انجام می دهد.همچنین،توصیه می شود که ماشین خود را در دوره های منظم برای تعمیر و نگهداری به سرویس های تخصصی و معتبر ببرید.

تعمیر گیربکس هاوال
تعمیر گیربکس هاوال

علائم خرابی گیربکس هاوال

تجربه ثابت کرده است که خرابی در سیستم انتقال قدرت خودرو ( گیربکس ) معمولا در طول زمان و به مرور اتفاق می افتد،پس بهتر است به محض دیدن نشانه هایی از خرابی گیربکس هاوال سریعا به تعمیرگاه مراجعه کرده تا از ایجاد هزینه های بیشتر جلوگیری شود.در ادامه چند نمونه از علائم خرابی گیربکس هاوال را معرفی می کنیم.

  • ضربه و تقه در هنگام تعویض دنده
  • تاخیر در زمان تعویض دنده
  • لرزش زیاد خودرو
  • زوزه کشیدن گیربکس
  • خوردن گاز هرز
  • روغن ریزی گیربکس خودرو
  • تقه زدن گیربکس

تعمیر گیربکس هاوال در تهران

اگر به دنبال پیدا کردن تعمیر گیربکس هاوال در تهران هستید و تخصص و تجربه کاری اولیت اصلی شماست،مجموعه فیکس تکنیک در کنار شماست تا خدمات خودرویی شما را با بهترین کیفیت انجام دهد.ما در فیکس تکنیک با حضور نیرو های با تجربه و کار آزموده و تلفیق تجربه و تخصص خدمات خودرو را برای هاوال ارائه می کنیم.تعمیرات تخصصی خودرو های لوکس خارجی تخصص ماست.

تعمیر گیربکس هاوال
تعمیر گیربکس هاوال

دلایل خراب شدن گیربکس هاوال

خرابی در سیستم های الکتریکی و الکترونیکی

با توجه به اینکه گیربکس های اتوماتیک( At ) از سیستم های الکترونیکی پیشرفته برای هماهنگی قطعات مختلف استفاده می کند،هر گونه نقص در این سیستم ها میتواند موجود ایجاد مشکل در گیربکس هاوال شما شود.

عدم توجه به سرویس های دوره ای

سرویس دوره ای مرتب خودرو باعث جلوگیری از ایجاد مشکلات اساسی در سیستم انتقال قدرت خودرو شما خواهد شد.با توجه به وجود دمای زیاد در گیربکس ماشین،عدم وجود روغن با کیفیت و به اندازه می تواند باعث ایجاد مشکلات زیادی در سیستم شود.پس سعی کنید سرویس خودرو خود را در مراکز معتبر و به صورت مرتب انجام دهید.

استفاده ناصحیح و تعویض حالت دنده نابجا

یکی از دلایل مهم خرابی گیربکس های اتوماتیک تعویض استفاده از ناصحیح از حالت های دنده است.برای مثال رانندگی کردن در حالت خلاص،استفاده از حالت پارک قبل از توقف کامل خودرو،استفاده از حالت drive در زمان گاز دادن و همچنین تعویض حالت دنده در زمان حرکت میتواند مشکلات زیادی را برای گیربکس خودرو شما ایجاد کند و شما باید هزینه ای را برای تعمیر گیربکس هاوال خود پرداخت کنید.

استفاده از لوازم یدکی غیر اصلی

بازار لوازم یدکی در ایران با توجه به تحریم های موجود و حضور واسطه های زیاد در آن،با حجم زیادی از قطعات غیر اصلی و بی کیفیت روبرو است که استفاده از این قطعات می تواند صدمات جبران ناپذیری به خودرو شما وارد کند.پس سعی کنید خدمات تعمیر گیربکس هاوال خود را به ما بسپارید.

تعمیر گیربکس هاوال
تعمیر گیربکس هاوال

چرا فیکس تکنیک ؟

فیکس تکنیک مرکز تعمیرگاه تخصصی خودرو های لوکس خارجی در تهران،با به کارگیری پرسنل ماهر و کارآزموده در تعمیر خودرو های خارجی،توانسته جایگاه درخور و مورد اطمینانی کسب نماید.

ارسال دیدگاه